لیفتراک یکی از ماشین آلات سنگین ضروری در کارخانجات و صنعت های تولیدی است. تا حالا فکر کرده اید که لیفتراک ها چگونه اختراع شدند و تاریخچه ساخت آن ها به چه زمانی بر می گردد؟ در ادامه با ما همراه باشید.
درست مثل هر اختراع دیگری، لیفتراک از روی نیاز متولد شد. در سال 1917 کمپانی کلارک، تولیدکننده میل چرخ، ماشین چرخداری به نام لیفتراک ساخت تا مواد و مصالح را در محدوده کارخانه حمل کند. افرادی که از کارخانه کلارک بازدید میکردند، طرز کار این ماشین را دیدند و به این شرکت سفارش ساخت ماشین های مشابه دیگری دادند. چند سال بعد اولین بالابر هیدرولیک به بعضی از ماشین های چرخ دار اضافه شد تا به آن ها قدرت بالابری اجسام مانند لیفتراک اضافه شود. در سال 1923، کمپانی ییل اولین شرکتی بود که از چنگک هایی برای بالا بردن بار از روی زمین و دکل هوایی که بتواند بیشتر از ارتفاع ماشین حرکت کند، استفاده کرد. این ماشین چرخ دار ییل، اولین لیفتراک در جهان به شمار می رود.
چند رویداد کوچک از جمله اضافه کردن پالت استاندارد در دهه 1930 و همچنین شروع جنگ جهانی دوم موجب شد تا تولید لیفتراک افزایش پیدا کند. هر دوی این رویدادها تولید لیفتراک ها را افزایش داد و ابزاری برای حمل و نقر مؤثر بارهای سنگین در اختیار صنعتگران قرار داد. با افزایش استفاده از لیفتراک ها، میزان ساعات استفاده از آن ها نیز زیاد شد. کمی بعد از متداول شدن لیفتراک ها، باطری قابل شارژ به آن ها اضافه شد تا بتوان تا مدت 8 ساعت به طور مداوم از آن ها استفاده کرد.
در دهه 1950، ارتفاع انبارها بیشتر شد به همین دلیل لیفتراک هایی تولید شدند که بتوانند بارها را تا ارتفاع 15 متر بلند کنند. با افزایش ارتفاع بار، معیارهای ایمنی معینی برای لیفتراک ها در نظر گرفته شد از جمله قفسی برای رانندگان تا از افتادن مواد و مصالح رویشان جلوگیری شود و همچنین تکیه گاهی برای ثابت قرار دادن بارها در هنگام بلند شدن.
مشاهده پست مشابه : تسمه بالابر- تسمه باری - تسمه جرتقیل – تسمه بکسل - تسمه حمل بار